mandag 12. september 2011

Småplukk på en mandag....

Tusen takk til dere som kom med tips om hva jeg kunne bruke den store stjernekurven min til!
Litt tidlig å fylle den med juleklementiner synes jeg, så i dag fant jeg ut at den skal få fungere som pyntepotte enn så lenge.

 I dag har jeg rydda på roterommet/lageret vårt og der fant jeg jammen meg noen rammer som skal få komme seg frem i lyset. Riktignok er de mørke og dystre, men jeg liker formen på alle tre så godt, så det får duge. Kanskje det blir bilder inni som er litt ekstra fargerike for å freshe opp litt, hehe.
 For en stund siden kjøpte jeg en billig kommode på Jysk. I følge mannen i huset så er det første og siste gang vi kjøper kommode der, hehe. Ingenting var satt sammen og det tok sin tid å få den ferdig. Den ble iallfall fin i gangen og skal få litt pynt på seg etterhvert. Den brune kommoden som sto i gangen før har flyttet opp på rommet til Adrian. Jeg har så smått begynt å fikse litt der, rommet er jo ferdig oppussa så. Gleder meg til å kjøpe mer møbler der og få litt orden på saker og ting.
 Vi er fortsatt ikke ferdig med å male huset, men inngangspartiet er ferdig, så i dag har jeg hengt opp igjen kosten og dørskiltet. Synes jeg fikk en god ide når det gjelder oppheng, 
finere enn spiker som var der før iallfall......
 Og så folkens........
Nå trenger jeg virkelig hjelp her!!! Dette lekre skapet har stått lagra i flere år fordi jeg aldri har visst hvor jeg skulle ha det...Synes det er så fint, men hvor skal det henge?
Og er det egentlig et "doskap"? 
Hjeeeeeeeeeeeeeeeeelp! Hvor, hva osv. ☺
Ha en flotters mandag alle sammen!♥

6 kommentarer:

Mine hverdager (Anne) sa...

Ble jo stilig med blomsten oppi :))
Kommoden gjorde seg i gangen, god plass i den er det jo og!
Og det fine skapet ditt da, jeg står på mitt, så i kroken der du har det bordet :)

3prinser sa...

Takk for hyggelige kommentarer inne hos meg Trine-Lill :) Fint skap - men jeg kan ikke gi deg noe godt råd om hvor det skal hengen, desverre...
Klem :)

Bittelille villa/Jennifer sa...

Så masse fint du viser frem:) Moro å finne frem ting man hadde glemt, og om du ikke liker fargen på rammene kan du jo bare spraye eller male dem! Det har jeg gjort med ting jeg liker formen på, men ikke fargen:)

Håper du får en fin ny uke,
klem Jennifer

Trollkjerringa sa...

Tips til rammene dine: Kjøp spraylakk i hvitt, ta ut alt av glass og andre ting som ikke skal sprayes, og spray i vei. Da vil du lett og enkelt få flotte rammer i gipsfarge. Det er rålekkert!

Monica sa...

Var litt komisk at du spurte om hjelp ang den bollen.. - Jeg har nemlig flere ganger stått på Kid og lurt på om j skulle kjøpe den, men jeg klarte ikke å komme på noe å bruke den til j heller...!! Fantasien stoppet opp! ;p Men den ble jo stilig som en ekstra pottepynt, da! :)
Doskap? DOskap?! Jøsses, det der skapet er for flott til å henge på dass, altså!!! ;p Kjempefint! :) Hva med i en gang, eller på stua som et ekstra vitrineskap på veggen? :)

Bling - our elf on the shelf sa...

Ei slik skål har jeg også, min er fylt med kongler. Å bruke den som potte har jeg aldri tenkt på, men det funker jo som fjell det også.
Jeg bruker forøvrig som de andre her spraymaling når noe har feil farge. Spray og maskeringstape kommer man langt med :)

Klem