lørdag 29. januar 2011

Lørdagskos og mitt første forsøk på å hekle lue

Jammen meg blir det enda et innlegg uten babynyheter gitt....
I dag har jeg tatt livet med ro. Kjempefint vær i dag, så jeg hadde VELDIG lyst til og ut på ski, men det må nok vente...

Tauno lagde veldig god middag i dag og til dessert ble det fruktsalat med vaniljekesam, jammi.

Vi så på denne filmen, barnslige som vi er, hehe. Søt film, men ikke i samme klasse som Istid og de andre store.

Sofus fikk komme inn på stuegulvet når buret hans ble rensa. Han lå lenge på teppet sitt og bare nøt tilværelsen så det ut til. :)

Noen som har lest denne boka? Jeg har lest flere bøker av Marian Keyes og liker dem veldig godt. Lettleste, humoristiske og skrevet på en måte som gjør at du har problemer med å legge dem bort. Er spent på om det gjelder denne også...Har lånt den på biblioteket, men har ikke fått begynt på den enda...

Her er den første lua jeg noen gang har hekla. Jeg sliter med å forstå masker og hvordan en skal telle til en hver tid, men det kommer seg vel etterhvert, hehe.
Oppskrifta kan du finne her; Fru Strøm .
Jeg sender en STOR takk til Anne , som har vært tålmodig læremester!
Og så koselig det er å ha ei god venninne å kjøpe garn sammen med og skravle med når en holder på da gitt!:)
Her er garnet og nåla jeg har brukt.
Nå er jeg igang med ei lue til, blir jo hekta!
Den rosa ble litt trang, så nå prøver jeg med noen ekstra masker, så får vi se hvordan det blir.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Slik...Da sier jeg det igjen; håper det ikke kommer flere innlegg nå før det er nyheter om lillegutt. I mårra er det ei uke over termin, så jeg håper det kan skje noe snart.
Jeg skal sette meg å hekle videre på lua før jeg prøver å få meg litt søvn.
Fortsatt god helg til dere som leser dette!:)

2 kommentarer:

Monica sa...

Hei!
Har sniktittet innom bloggen din flere ganger, så da skal jeg jammen meg "stå fram"..... ;) De der luene er jo bare såååå søte, jeg får skikkelig, SKIKKELIG lyst til å lære meg å hekle jeg også..!! Spørs nok om jeg også må mase litt på Anne etter hvert, da jeg får ånden over meg!! ;) Masse masse LYKKE TIL med lillegutts ankomst! :)

Bococco sa...

Gratulerer masse med den lille gutten.
Når du får litt tid så kan du jo ta en titt her:
http://papiravisen.blogspot.com/2011/02/papiravisen-gratulerer-trine-lill-med.html

Klem! :)